Чим зайняти дитину у сховищі?

Психологиня Світлана Ройз поділилася ідеями, чим можна відволікти
дітей в укриттях. Більшість із цих ігор можна використовувати і просто в
родинному колі, увечері, під час «комендантської години».
Нам важливо пам’ятати, що аудіальний канал сприйняття під час гулу
сирен під особливим навантаженням. Тож треба його «зайняти»:
 Співати хором.
 Слухати в навушниках аудіоказки та музику.
 Взяти із собою гітару, влаштувати для всіх концерт.
 Кричати кричалки проти війни та російської армії.
Щоб повернути відчуття безпеки:
1. Ліпити із пластиліну, що наразі є ефективніше, ніж малювати.
2. По можливості взяти із собою подушки, щоб зробити будиночок.
3. Із ниток «прокреслити» довкола себе коло безпеки.
4. Вирізати орігамі.
5. Робити мотанки з хусточок.
6. Вчитися жонглювати.
7. Гра «Чарівні дотики»: уявити, що тіло – музичний інструмент. Кожна
частина тіла видає свій звук. Торкатися долонькою, а дитина співає, мукає,
кукурікає тощо.
8. Гра «Я – тварина»: показати жестом, позою, звуками, яка тварина. Другий
партнер із гри відгадує. Образ тварини завжди свідчить «про життєстійкість»
дитини, тому можна запропонувати після зображення «наляканої» тваринки
показати «сміливу».
9. Гра «Докричатися до Місяця»: уявити, що треба крикнути послання
космонавтам чи інопланетянам. Можна кричати з різних кутів сховища одне
одному, можна спрямовувати звук далеко-далеко.
10. Гра «Вдихнути хмару»: уявити, що вдихнули хмару, і видихнути її зі звуком
– тихим або сильним вітром, можна із грозою та блискавкою (тупаючи
ногами).
11. Гра «Погода»: можна йти по колу, можна стукати пальцями, долоньками по
столу, стіні, підлозі. Спочатку погода гарна, світить сонечко і легкий вітер
(йдемо/стукаємо повільно, м’яко і тихо), потім вітер міцніє, починається дощ
(йдемо/стукаємо швидше і голосніше). Дощ посилюється, злива –
тупаємо/стукаємо сильніше, стрибаємо, гроза-ураган – стрибаємо, махаємо
руками і кричимо. Вітер заспокоюється, дощ стихає – поступово
йдемо/стукаємо тихіше і повільніше. Закінчуємо «хорошою погодою»: руки
вгору – «сонце».
12. Гра «Клац-клац»: клацати зубами, ніби від холоду, потім показувати зуби,
як мавпочки, шкіритись і гарчати, як тигри. Після цього перетворитися на
людей.
13. Гра «Лети!»: дмухати одне на одного, як на перо. «Перо» має «полетіти» і
«покружляти».
14. Гра «Штовхалки»: відштовхнути повітряною хвилею партнера по грі,
зробивши жест руками. Партнер «відлітає» від дитини.
15. Гра «Борці сумо»: засунути подушку під футболку і штовхатися, подушка
пом’якшуватиме удар.
16. Рвати папір, а потім зібрати з уривків колаж.
17. Боулінг: збивати будь-які предмети (дозволити порушити порядок).
18. Гра «Злий бобер»: придумати злу тварину і поводитися так, як може
поводитися ця тварина. Потім перетворитися на добру тварину. Потім – на
людину.
19. Гра «Випустити пазурі»: показати, як тигреня шипить і показує пазурі, коли
хоче захиститися. Потім перетворитися на людину.
20. Гра «У ціль»: зім’яти в руках папір і як м’ячиком влучити в ціль.
21. Кричати в «мішок для крику» або в склянку.
22. Гра «Буцалки» – буцатись руками чи головою, говорячи по черзі «так» чи
«ні».
Настільні ігри
1. Шахи, шашки.
2. Причому шашки збивати щиглями (нам потрібні «агресивні дії»).
3. Будь-які настолки.
4. Карти.
5. Що простіша (тупіша) гра, то краще.
6. Розставляти доміношки та влаштовувати «ланцюгову реакцію».
Малювати
1. Мандали, будиночки, веселки.
2. Мрію.
3. Найбезпечніше, захищене місце.
4. Те, що хочеться робити одразу після війни.
5. Розмальовки.
6. Ангелів.
Ігри зі словами
«Питання»: один гравець ставить запитання – другий повинен відповісти на
нього. Гра триває, доки хтось скаже речення без питання. Наприклад: «Ти їв
сьогодні? – А чому ти цікавишся? – Хіба це секретне питання?» – і так далі.
«Чотири слова» (дітям від 8 років можна запропонувати і 5–6 слів): вибираємо
4 абсолютно не пов’язані між собою слова. Використовуючи їх, складаємо по
черзі невелику розповідь.
«Багато слів»: вибираємо велике слово. З його букв кожен на своєму аркуші
складає та записує багато маленьких. Діти можуть спочатку бути в команді з
дорослими, а потім вони швидко стають самостійними гравцями.
«Малювання словом»: вибираємо слово, яке дитині складно писати або
вимовляти. Вигадуємо, що саме малюватимемо. Наприклад, намалювати
фігурку кота, використовуючи лише загадане слово (пишемо його багато разів у
різних площинах).